Străzi
|
Centru

Strada I. C. Brătianu spartă

Adăugat în
06.02.2018
Responsabil
Administrarea Domeniului Public

În urmă cu circa 6 luni, strada din imediata apropiere a Primăriei a fost spartă de către persoane necunoscute (lipsă panou de informare obligatoriu) şi de atunci atât pietonii cât şi maşinile umblă prin gropi şi noroi în zona ultracentrală a municipiului.

Se pare că sunt încălcate următoarele prevederi din regulamentul local de spargere:

  • nu există deloc semnalizare rutieră a lucrărilor (Art. 2.3.)
  • nu există panoul şantierului, deci nu ştim cine ne-a furat strada şi când o va reda (Art. 2.4.)
  • în unele locuri suprafeţele nu au fost tăiate rectiliniu, ci sparte neregulat (Art. 3.2.)
  • „la sfârşitul zilei se face obligatoriu curăţenie generală, se stropeşte cu apă pentru îndepărtarea prafului” – spune Art. 3.9, dar fotografiile spun mai multe
  • în termen de 5 zile de la terminarea lucrărilor, executantul trebuia să predea amplasamentul pentru refacere (Art. 4.3.)
  • „în cazul în care refacerea carosabilului cu asfalt, nu este posibilă în termen de 7 zile (între 15 noiembrie şi 15 martie nu se permite asfaltare, din ceva motiv, indiferent de starea vremii) la traversările de carosabil şi lucrări de branşare, refacerea în acest timp se va executa prin montarea de pavele carosabile, urmând ca asfaltarea să se execute ulterior, în cel mai scurt timp posibil.” (Art. 4.6.)

Rugăm Primăria să ne comunice care este motivul pentru care nu a reuşit să aplice regulamentul de spargere în acest caz.

Sesizare înregistrată la Primăria Mediaş cu nr. CCNT0046AB99 din 06.02.2018 (PDF, 7.3 MB)

Documente conexe:

Regulament local pentru construcţii (PDF, 952 KB)


Update 08.03.2018 – Răspuns primit de la DADP

Răspunsul DAPD din 06.03.2018 (PDF, 52 KB)

Ni se comunică următoarele:

  • Nu există semnalizare rutieră a lucrărilor, pentru că lucrarea a fost finalizată în 19.12.2017
  • Lucrarea nu este finalizată până când nu se execută refacerea şi recepţia lucrărilor, deci semnalizarea trebuie să existe.

  • Panoul de identificare a fost montat pe toată durata de execuţie a lucrărilor
  • Din nou, lucrarea nu este finalizată, panoul trebuie să existe ca să ştim cine a spart şi a încălcat Regulamentul de spargere.

  • Tăierea rectilinie cu disc se face în momentul refacerii cu asfalt
  • Fals. Art 3.2. nu se referă la refacere.

  • Lucrarea ATM s-a finalizat în 19.12.2017, după care s-a intervenit ori de câte ori era necesar pentru siguranţa traficului
  • Lucrarea nu s-a finalizat, în lipsa refacerii. S-a intervenit o singură dată în urma sesizării noastre, cu pietriş. Nicăieri în Regulament nu se vorbeşte despre aruncarea ocazională de pietriş în loc de pavaj sau refacere adecvată. Sectoarele afectate pun în pericol siguranţa circulaţiei şi azi, fiind vorba de denivelari şi gropi de evitat pe carosabil şi pe trotuar. Într-o groapă de aici mi-am avariat maşina personală (senzor ABS desprins). Nu este vorba doar de spargeri ATM, dar şi ale Eon.

  • În acest moment Primăria desfăşoară procedura de achiziţie a asfaltării străzilor pe are s-a spart
  • Procedura de achiziţie a lucrărilor de proiectare şi execuţie reasfaltare a Primăriei pe aceste străzi nu poate avea nicio legatură cu obligaţia refacerii spargerilor de către companiile publice sau private care au intervenit pe domeniul public. Bugetul Primăriei este distinct faţă de bugetul ATM sau Eon, lucrările acestor companii sunt externalizate şi achitate cu tot cu obligaţia refacerii. Primăria nu trebuie să plătească obligaţiile acestor firme. ATM aparţine în proporţie de 22% altor UAT. De asemenea, oamenii nu trebuie obligaţi să trăiască în noroi şi să umble prin gropi pe toată perioada până când Primăria va reasfalta străzile.

Atragem atenţia aici şi asupra posibilei nelegalităţii a proiectului de HCL din 08.03.2018, care doreşte să scutească companiile cu acţionar majoritar Mediaş de obligaţia refacerii. 22% din ATM nu ne aparţin.

Este probabil deci în continuare că atât companiile care au intervenit pe aceste sectoare, cât şi Primăria încalcă legea şi regulamentul local.

Pentru a cerceta aceste aspecte, pe baza legii de liber acces la informaţii publice, solicităm Primăriei să ne comunice procesele verbale de recepţie ale lucrărilor din zonă, desfăşurate de Eon şi ATM, despre care afirmă că sunt încheiate, deci şi recepţionate. Cum pot fi lucrările încheiate fără refacere? Pentru a vedea dacă ATM a achitat inclusiv refacerea, solicităm şi copia contractului de lucrări cu SC Autorun SRL.

Solicitarea către DADP din 08.03.2018, cu nr. CCNT003A37BB (PDF)

Solicitarea către ATM din 08.03.2018, cu nr. 1732 (PDF)


SHARE
  • 19
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Publicată
Trimisă
Răspuns
Fără răspuns
Rezolvată
Nerezolvată
Rezolvare inacceptabilă
Rezolvare acceptată

Post scriptum permanent

Comentează